اجرای نمایش چندرسانه ای لسان الغیب در مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی می تواند راهی برای توسعه گردشگری استان فارس باشد.

به گزارش میراث آریا، حمیدرضا قانعی، درنشست هم اندیشی برگزاری سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی با اصحاب رسانه در شیرازبا اشاره به اینکه این استان در مهرماه و آبان ماه میزبان رویدادهای متعددی در این استان هستیم، افزود: امسال هفته بزرگداشت خواجه اهل راز حافظ از پنجم مهرماه آغاز می شود و بابرنامه ریزی های انجام شده تئاتر چندرسانه ای لسان الغیب به سرپرست محمد حاتمی از ۵ مهر ماه در جوار تربت این شاعر بلند آوازه اجرا می شود. او ادامه داد: این نمایش به زندگینامه حافظ شیرازی می پردازد و اجرایش محیطی است و در تلاش هستیم کار ویژه ای باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس در ادامه با اشاره به اینکه در مهر ماه هفته مهر سینمای ایران را خواهیم داشت که یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی کشور محسوب می شود، افزود: این اتفاقات در راستای جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی شکل می گیرد. او هچنین ازآماده سازی تالار حافظ برای برگزاری جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی در شیراز خبر داد و افزود: در راستای مرمت و بازسازی تالار حافظ شکل گرفت و مرمت این تالار با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

قانعی گفت: رویداد آستان جانان طی پنج شب در گذرحافظ برگزار می شود و این ایام گذرحافظیه نبض گرامیداشت میلاد حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) و آغاز هفته حافظ خواهد بود.

او از تهیه مستندهایی در موضوع مفاخر فارس با عنوان «سیمرغ» با حضور ۳۰ تن از مفاخر استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۰۰ رویداد در حوزه کتاب برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801700
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha